• BEZPIECZNE PAKOWANIE
  • SZYBKA WYSYŁKA
  • POLSKI PRODUCENT

Regulamin sklepu internetowego

Regulamin sklepu materac-syriusz.pl

§1 

Postanowienia ogólne

Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym materac-syriusz.pl – www.materac-syriusz.pl

BM Justyna Więcek

Nienadówka 3A, 36-052 Nienadówka

NIP: 517 04 15 613 

REGON:  388735732

Pojęcia użyte w regulaminie oznaczają:

Klient – osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych), która dokonała lub zamierza dokonać zakupu w sklepie internetowym materac-syriusz.pl Klientem może być tylko Konsument;

Konsument – w myśl ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny – Użytkownik, który jako osoba fizyczna dokonuje w Sklepie czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumentem, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, są również przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający umowy niemające charakteru zawodowego wynikającego z przedmiotu wykonywanych przez nich działalności;

Sprzedawca –

BM Justyna Więcek Nienadówka 3a, 36-052 Nienadówka , NIP: 517 04 15613 Regon:  388735732

Sklep – sklep internetowy utrzymywany przez Sprzedawcę w domenie  www.materac-syriusz.pl ;

Regulamin – niniejszy dokument wraz ze wszystkimi załącznikami.

Sklep oferuje w sprzedaży detalicznej za pomocą sieci Internet materace, poduszki, pokrowce, stelaże. Powyższe produkty dostępne są poprzez Sklep w formie gotowych wyrobów lub produktów wykonywanych na zamówienie Klienta.

Szczegółowe informacje o produktach znajdują się na stronie internetowej www.materac-syriusz.pl, jak również udostępniane są w drodze wiadomości e-mail pod adresem e-mailowym Sprzedawcy.

Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą drogą pocztową na adres wskazany w punkcie 2b oraz drogą elektroniczną na adres e-mail: info@materac-syriusz.pl

Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę. Odpowiedzi na wiadomości e-mail Klientów, kontakt telefoniczny ze Sprzedawcą oraz realizacja złożonych zamówień dokonywana jest od poniedziałku do piątku, w godzinach 8-16.

§2

Warunki korzystania z usługi

By móc złożyć zamówienie poprzez Sklep Klient spełnić musi następujące wymagania techniczne:

posiadać komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu;

posiadać dostęp do poczty elektronicznej;

korzystać z przeglądarki internetowej (Internet Explorer w wersji 7.0 lub nowszej, Mozilla Firefox w wersji 3.0 lub nowszej, Opera w wersji 11.0 lub nowszej, Google Chrome w wersji 20.0 lub nowszej, Safari w wersji 5.0 i nowszej);

korzystać z minimalnej rozdzielczości ekranu 1024×768;

włączyć w przeglądarce możliwość zapisu plików cookies.

Sklep internetowy udostępnia usługi elektroniczne w postaci Rejestracji Konta, Konta Użytkownika i Formularza zamówienia. Za świadczenie tych usług Sklep nie pobiera żadnych opłat.

Aby skorzystać z Formularza zamówienia klient wybiera interesujący go produkt, a następnie naciska przycisk “Dodaj do koszyka”.

Naciśnięcie w/w przycisku powoduje dodanie wybranego produktu do Koszyka. Po dodaniu produktu do Koszyka Klient może przejść do złożenia zamówienia lub kontynuować zakupy.

Powyższe usługi świadczone są przez czas nieoznaczony. Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny zrezygnować z usługi Konta użytkownika wysyłając w tym celu stosowną wiadomość e-mail na adres e-mail Sprzedawcy. Klient może odstąpić bez podania przyczyny od umowy o świadczenie usługi Rejestracji konta, Konta  Użytkownika lub Formularza zamówienia w terminie 14 dni od daty złożenia zamówienia  sposób podany powyżej.

§3

Zawieranie umów

Umowa zawierana jest pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.

Wszystkie ceny podane na stronie Sklepu są cenami brutto (zawierają podatek VAT) określonymi w złotych polskich. Ceny produktów nie obejmują kosztów przesyłki.

Sprzedawca dochowuje należytej staranności, aby zdjęcia produktów odzwierciedlały ich kolor, charakter, fakturę i stan. Kolory produktów na zdjęciach, wobec m.in. różnej rozdzielczości, kalibracji i jasności ekranu komputera Kupującego, na którym zdjęcia są wyświetlane lub używania lampy błyskowej, mogą różnić się nieznacznie od rzeczywistości. Sklep w tym celu zamieszcza oprócz zdjęcia opis produktu oraz jego koloru. W razie wątpliwości prosimy o uprzedni kontakt ze Sprzedawcą. Niektóre produkty mogą nieznacznie różnić się od produktów na zdjęciach z uwagi na inną partię produkcyjną (np. inny odcień użytej farby), a także z uwagi na wykorzystywanie naturalnych produktów (np. różnice w odcieniu drewna, rozmieszczeniu słojów),

Zamówienia mogą być składane za pomocą strony internetowej Sklepu z wykorzystaniem Formularza zamówienia (bez rejestracji) lub przy pomocy Konta Użytkownika. Sprzedawca nie prowadzi sprzedaży telefonicznej.

Sklep oferuje w sprzedaży produkty gotowe oraz produkty na indywidualne zamówienie Klienta. Produkty na indywidualne zamówienie Klienta dzielą się na dwie grupy:

Produkty spersonalizowane, tj. personalizowanie produktów gotowych na życzenie Klienta,

Produkty wykonywane całkowicie na zamówienie Klienta.

Aby dokonać zakupu Klient wybiera interesujące go produkty w Sklepie poprzez kliknięcie przycisku „Do koszyka”. Następnie ma możliwość w podglądzie “Koszyka” wybrać ilość produktów. Po zakończeniu wybierania produktów, Klient przechodzi do zakładki, w której określa sposób dostawy produktów.

Następnie Klient klika przycisk „Zamawiam i płacę”, który przekierowuje Klienta na stronę zawierającą informacje o dokonywanym zamówieniu. Do informacji tych należy m.in.: określenie głównych cech zamówionych towarów, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami i opłatami za dostawę, przedstawienie danych Klienta podanych w formularzu zamówienia.

Klient, w celu dokonania zamówienia, jest obowiązany potwierdzić złożenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku “Zamawiam i płacę” znajdującego się pod podsumowaniem zamówienia.

Kliknięcie przycisku “Kupuję i płacę” jest równoznaczne z oświadczeniem wiedzy Klienta o złożeniu zamówienia pociągającego za sobą obowiązek zapłaty.

Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z momentem potwierdzenia przez Klienta złożenia zamówienia, tj. z momentem kliknięcia przycisku „Kupuję i płacę”.

Termin płatności stanowi dzień, w którym wpłata powinna być zaksięgowana na rachunku Sprzedającego.

Warunkiem skorzystania z Formularza zamówienia jest potwierdzenie zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu i jego akceptacją.

Po złożeniu zamówienia przez Klienta, Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie zamówienia do realizacji wraz z danymi dotyczącymi jego realizacji, do których należy m.in.: określenie głównych cech zamówionych towarów, termin realizacji zamówienia, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami i opłatami za dostawę, przedstawienie danych osobowych Klienta podanych w formularzu zamówienia.

Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawartej umowy następuje poprzez:

udostępnienie niniejszego regulaminu na stronie Sklepu

utrwalenie treści umowy w systemie informatycznym Sklepu

Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia w ramach umowy sprzedaży, w przypadku gdy dane teleadresowe Klienta są niezgodne z prawdą.

§4

Terminy i sposoby płatności

Sklep internetowy udostępnia następujące formy płatności za zamówienie:

Płatność on-line (przelewy24)

Płatność za pobraniem

Przelew na rachunek bankowy prowadzony:

w złotych polskich 37 1020 4391 0000 6202 0209 4001

Klient jest zobowiązany dokonać zapłaty lub odebrać towar przy zamówieniu z odbiorem osobistym w terminie do 5 dni roboczych od dnia dokonania zakupu.

W przypadku zamówień indywidualnych, jedyną formą płatności jest przedpłata.

W przypadku wyboru sposobu dostawy, o którym mowa w §5 ust. 3b – jedyną formą płatności jest przedpłata. W przypadku wyboru sposobu dostawy, o którym mowa w §5 ust. 3a lit. i, Klient może wybrać opcję płatności z góry lub za pobraniem.

W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.

Płatności są obsługiwane przez spółkę
PayPro SA ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań
NIP: 779-236-98-87 | Regon: 301345068, KRS 0000347935

§5

Sposoby i koszty dostawy

Klient ponosi koszty dostawy zamówionych produktów do miejsca przeznaczenia.

Produkty są dostarczane pod wskazany adres na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i za granicą. Opłaty za dostawę produktów są podawane w panelu  oraz w wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia.

Sklep internetowy umożliwia wybór następujących sposobów dostawy:

Dostawy na terenie Rzeczpospolitej Polskiej

Kurier InPost – 40zł

Odbiór osobisty – Darmowa

Czas realizacji zamówienia wynosi do 10 dni roboczych od zaksięgowania zapłaty za zamówiony towar na koncie Sprzedawcy (albo, w przypadku płatności kartą płatniczą, o której mowa w par. 4 ust. 1c, od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności). W przypadku produktów na zamówienie, Sprzedawca wskazuje w odrębnej wiadomości e-mail termin wykonania produktu.

§6

Prawo odstąpienia od umowy

Postanowienia zawarte w niniejszym paragrafie stanowią uprawnienia przyznane wyłącznie Klientowi będącemu konsumentem.

Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą w terminie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki lub osobistego odbioru towaru, bez podania przyczyny.

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient może złożyć za pomocą formularza odstąpienia od umowy znajdującego się na końcu regulaminu, zarówno drogą pocztową na adres:

BM Justyna Więcek

Nienadówka 3A, 36-052 Nienadówka

NIP: 517 04 15 613 

REGON:  388735732

jak i na adres kontaktowy e-mail: info@materac-syriusz.pl

Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy bez skorzystania z formularza nie ma wpływu na skuteczność odstąpienia. Dla skuteczności oświadczenia o odstąpieniu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.

Sprzedawca niezwłocznie potwierdza drogą mailową (na adres podany przy składaniu zamówienia) przyjęcie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

Konsument powinien zwrócić zakupione produkty w terminie 14 dni od dnia wysłania oświadczenia o odstąpieniu na adres Sprzedawcy.

W przypadku wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, umowę uważa się za niezawartą.

Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu zakupionych produktów.

Konsument ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, jak na przykład koszty czyszczenia, naprawy części, zerwania metek. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów konsument powinien obchodzić się z towarami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.

Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy produktu (z wyłączeniem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy udostępniany przez Sklep). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności.

Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.

Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w stosunku do umów, w których przedmiotem świadczenia jest produkt wykonywany na zamówienie indywidualne, tj. produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Produktami na zamówienie indywidualne są wszystkie produkty określone w §3 ust. 6.

§7

Reklamacja produktu z tytułu rękojmi za wady

Sprzedawca obowiązany jest do dostarczania produktów wolnych od wad fizycznych i prawnych.

Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady fizyczne lub prawne wygasa po upływie dwóch lat od dnia wydania produktu. Przed upływem powyższego terminu konsument może zawiadomić Sprzedawcę o stwierdzeniu wady w wysyłając stosowną wiadomość e-mail na adres: info@materac-syriusz.pl

Konsument nie jest związany powyższymi sposobami składania reklamacji. Może on złożyć zgłoszenie reklamacyjne w dowolny sposób pod warunkiem wykorzystania trwałego nośnika.

Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:

imię i nazwisko lub firmę kupującego;

adres zamieszkania/siedziby do korespondencji;

dołączony dowód zakupu produktu (np. paragon, faktura, dowód przelewu itp.);

dokładne oznaczenie reklamowanego towaru;

wskazanie wady opisującej niezgodność towaru z umową i daty jej wystąpienia;

żądanie reklamującego (odstąpienie od umowy, obniżenie ceny, wymiana produktu, usunięcie wady);

datę wniesienia i podpis składającego reklamację.

Sprzedawca potwierdza wpływ reklamacji i wzywa konsumenta do niezwłocznego dostarczenia wadliwego produktu do Sprzedawcy, w celu ustosunkowania się do reklamacji.

W przypadku nie uwzględnienia reklamacji, towar zostanie odesłany wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.

Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji, przyjmuje się, że uznał reklamację konsumenta i jego żądanie.

§8

Umowy zawierane z przedsiębiorcami

Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do umów zawieranych z Klientami będącymi przedsiębiorcami.

Złożenie zamówienia w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, iż osoba składająca zamówienie jest upoważniona do reprezentowania podmiotu, w imieniu którego zamówienie złożono. Złożenie zamówienia bez stosownego upoważnienia skutkować będzie odpowiedzialnością osoby składającej zamówienie za wszelkie szkody wynikłe z tego faktu.

Przedsiębiorca jest zobowiązany zbadać przesyłkę dostarczaną mu za pośrednictwem przewoźnika w sposób zwyczajowo przyjęty, a w przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia produktu, obowiązany jest dochować wszelkich czynności zmierzających do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

Przedsiębiorca traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy zawartej z przedsiębiorcą w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia bez podania przyczyn.

Wszelkie spory wynikające z realizacji umowy zawartej między Sprzedawcą a Przedsiębiorcą rozstrzygane będą przez Sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, po wystawieniu Faktury VAT lub Paragonu na dane podane przez Państwa podczas składania zamówienia, nie mamy możliwości dopisania numeru NIP.
Jeżeli przed wystawieniem Faktury VAT lub Paragonu nie podadzą Państwo numeru NIP to wówczas Faktura VAT lub paragon zostaną wystawione na osobę fizyczną podaną w formularzu zamówienia.

§9

Pozasądowe sposoby rozwiązania sporów

W celu rozwiązania sporu zaistniałego w związku z dokonywaniem zakupów w Sklepie, konsument ma możliwość skorzystania z pomocy następujących instytucji przez wytoczeniem sprawy w sądzie powszechnym:

skorzystanie ze stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej poprzez złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikającego z umowy sprzedaży;

zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego zakończenia sporu;

zwrócenia się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której celem jest ochrona praw konsumentów.

Szczegółowe informacje o możliwościach skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów oraz dostępności procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych instytucji takich jak Inspekcja Handlowa, powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

§10

Postanowienia końcowe

Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu ze względu na zmiany w przepisach obowiązującego prawa lub zmiany w sposobie zawierania i realizacji umów. Zmiany te nie będą miały wpływu na złożone, realizowane lub wykonane zamówienia i umowy.

W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny,  i ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Postanowienia uprawnienia przyznane Użytkownikom będącym przedsiębiorcami prowadzącymi jednoosobową działalność gospodarczą i dokonującymi czynności prawnych poprzez Platformę w celach niezawodowych, wchodzą w życie 1 czerwca 2020 r.

Regulamin obowiązuje od dnia 26.04.2021 roku